Zadania referatu

Do zadań Referatu Oświaty i Spraw Społecznych należy:

  1. w zakresie organizacyjno – prawnym:
    1. koordynowanie pracy szkół i przedszkoli prowadzonych przez Gminę Mielec, zapewnienie im warunków do pełnej realizacji programu nauczania i wychowania,
    2. analizowanie i przedstawianie do zatwierdzania corocznych projektów organizacyjnych oraz aneksów do projektów organizacyjnych szkół,
    3. współdziałanie z Kuratorium Oświaty w zakresie zadań związanych z oświatą na terenie Gminy oraz współpraca z jego wizytatorami,
    4. kreowanie polityki oświatowej w gminie,
    5. prowadzenie księgowości w zakresie planowania i wykonania budżetów szkół oraz opracowywania okresowych i rocznych jednostkowych i zbiorczych sprawozdań z wykonania budżetu szkół,
    6. sporządzanie sprawozdań do Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Kuratorium Oświaty,
    7. współdziałanie z Referatem Budżetu i Finansów Gminy,
    8. przygotowywanie uchwał w zakresie prawa oświatowego,
    9. organizowanie konkursów dla wyłonienia kandydatów na stanowiska dyrektorów szkół prowadzonych przez Gminę Mielec oraz wykonywanie zadań w zakresie stosunku pracy nauczycieli, którym powierzono to stanowisko,
    10. prowadzenie teczek akt osobowych dyrektorów szkół,
    11. przygotowywanie materiałów dotyczących oceny pracy dyrektorów szkół,
    12. kierowanie pracami związanymi z przyznawaniem nagród dla nauczycieli i dyrektorów szkół,
    13. organizowanie i współorganizowanie konkursów szkolnych,
    14. obsługa prawna i kancelaryjna związana z awansem zawodowym nauczycieli na stopień nauczyciela mianowanego,
    15. analiza i weryfikacja wniosków o dofinansowanie kosztów kształcenia pracowników młodocianych,
    16. współdziałanie z jednostkami oświatowymi w procesie tworzenia projektów i pisania wniosków na realizację programów związanych z oświatą i rozwojem społecznym, w których uczestniczyć będą mieszkańcy Gminy Mielec,
    17. prowadzenie spraw związanych z zadaniami samorządu w zakresie współpracy z niepublicznymi szkołami i innymi jednostkami niepublicznymi oświatowymi, podmiotami niepublicznymi świadczącymi różne formy opieki przedszkolnej lub opieki nad małymi dziećmi, także opieki pozalekcyjnej,
    18. organizacja dowozu uczniów w tym uczniów niepełnosprawnych.
  2. w zakresie księgowości:
    1. prowadzenie księgowości w zakresie planowania i wykonania budżetów szkół,
    2. zapewnienie obsługi finansowo – księgowej szkół, dla których organem prowadzącym jest Gmina Mielec,
    3. organizowanie i kontrolowanie prawidłowego obiegu dokumentacji dla prowadzonej rachunkowości,
    4. sporządzanie sprawozdań budżetowych i finansowych, jednostkowych i zbiorczych w zakresie prowadzonej księgowości szkół,
    5. obsługa płacowa,
    6. obsługa finansowa projektów realizowanych ze środków zewnętrznych,
    7. organizowanie i prowadzenie obsługi bankowej,
    8. rozliczanie inwentaryzacji,
    9. prowadzenie rozliczeń publiczno – prawnych w zakresie podatku VAT niezbędnych do łączenia rozliczenia Gminy i jednostek obsługiwanych na gruncie podatku od towaru i usług, w tym sporządzania ewidencji, dokumentów źródłowych oraz informacji i deklaracji
  3. w zakresie spraw społecznych:
    1. Prowadzenie spraw związanych z realizacją Gminnego Programu Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narkomanii w szczególności:
      1. przygotowanie projektu Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narkomanii oraz preliminarza wydatków,
      2. kontrola realizacji poszczególnych zadań Gminnego Programu i składanie corocznego sprawozdania z jego realizacji,
      3. współpraca z Pełnomocnikiem Wojewody Podkarpackiego ds. Profilaktyki Uzależnień,
      4. realizacja pozostałych zadań wynikających z ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi należących do gminy,
      5. realizacja zadań wynikających z ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii,
      6. obsługa   administracyjna   Gminnej   Komisji   Rozwiązywania   Problemów Alkoholowych,
      7. wydawania i cofania zezwoleń na prowadzenie sprzedaży napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia na miejscu lub poza miejscem sprzedaży oraz kontrola przestrzegania zasad obrotu tymi napojami,
      8. współpraca z Zespołem Interdyscyplinarnym ds. przeciwdziałania przemocy w rodzinie.
    2. Tworzenie i realizacja programów współpracy z organizacjami pozarządowymi w zakresie powierzania im zadań użytku publicznego z dziedziny oświaty.
    3. Współpraca i współdziałanie z ośrodkami kultury, ośrodkami pomocy społecznej i organizacjami pozarządowymi w zakresie wsparcia dla niepublicznych form oświaty.

powrót...
Brak załączników
Informacja wytworzona przez Łukasz Pezda dnia 22.05.2018
Opublikowana przez Łukasz Pezda dnia 22.05.2018. Wygasa 19.01.2038. Odsłon 750
Wersja : 1 2 
Początek strony