- Menu przedmiotowe
- Nabór na wolne stanowiska pracy
Ogłoszenie o naborze
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mielcu
39-300 Mielec, ul. Głowackiego 5
1. Wymagania niezbędne:
- Obywatelstwo polskie.
- Wykształcenie wyższe oraz specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej zgodnie z art. 122 ust.1 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej ( tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 1508 z późn.zm ).
- Staż pracy: 5 lat, w tym minimum 3 lata w pomocy społecznej.
- Znajomość regulacji prawnych z zakresu pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych, postępowania wobec dłużników alimentacyjnych i zaliczce alimentacyjnej, dodatków mieszkaniowych i energetycznych, ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, pomocy państwa w wychowaniu dzieci, karty dużej rodziny, pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym, postępowania administracyjnego, kodeksu pracy, finansów publicznych, samorządu gminnego, ochrony danych osobowych.
- Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na ww. stanowisku.
- Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe.
- Pełna zdolność do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych.
- Umiejętność kierowania zespołem pracowników.
- Umiejętność praktycznego stosowania przepisów.
- Umiejętność analizy dokumentów i sporządzania pism urzędowych.
- Umiejętność poprawnego formułowania decyzji administracyjnych.
- Predyspozycje osobowościowe tj. kreatywność, umiejętność pracy w zespole, umiejętność skutecznego komunikowania się, odpowiedzialność, terminowość, rzetelność; sumienność, obowiązkowość, bezstronność, łatwość nawiązywania kontaktów z ludźmi, wysoka kultura osobista, umiejętność pracy pod presją czasu.
- Umiejętność bardzo dobrej organizacji czasu pracy.
- Aktywność w doskonaleniu własnych umiejętności.
- Znajomość procedur i praktyka w zakresie pozyskiwania środków unijnych i innych środków pozabudżetowych przeznaczonych na statutową działalność Ośrodka.
- Prawo jazdy kat. B.
- Dyspozycyjność.
- Kierowanie działalnością Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej oraz reprezentowanie go na zewnątrz.
- Realizacja zadań w zakresie pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych, funduszu alimentacyjnego, dodatków mieszkaniowych oraz dodatków energetycznych, pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów i innych wynikających z przepisów prawa przekazanych do kompetencji i statutu jednostki.
- Organizacja pracy w GOPS na poszczególnych stanowiskach pracy, zapewniająca sprawne wykonywanie zadań.
- Przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych przy ścisłej współpracy ze skarbnikiem gminy i głównym księgowym GOPS.
- Organizacja pracy socjalnej ośrodka pomocy społecznej.
- Nadzór merytoryczny nad pracą pracowników i kontrola dokumentacji prowadzonej przez pracowników.
- Analizowanie i ocenianie zjawisk powodujących zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń.
- Udzielanie informacji, wskazówek i pomocy w trudnych sytuacjach życiowych osobom potrzebującym.
- Współdziałanie z instytucjami, organizacjami społecznymi, stowarzyszeniami, fundacjami oraz zakładami pracy w celu realizacji zadań społecznych.
- Sprawowanie nadzoru i odpowiedzialność za majątek GOPS.
- Przygotowanie i składanie informacji i sprawozdań dotyczących funkcjonowania GOPS.
- Pozyskiwanie środków pozabudżetowych, w tym unijnych na działalność Ośrodka.
- Informowanie przełożonego o stanie prowadzonych spraw i zaistniałych problemach.
- Aktualizowanie, opracowywanie i realizacja Gminnej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych.
- Przygotowywanie projektów uchwał i zarządzeń dot. działalności Ośrodka. Funkcjonowania
- Zapewnienie funkcjonowania kontroli zarządczej.
- Stanowisko: administracyjne, kierownicze.
- Wymiar czasu pracy: pełny etat.
- Miejsce pracy: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Mielcu
- Praca jednozmianowa.
- Praca przy komputerze.
- Praca z klientem.
W miesiącu wrześniu 2018 roku wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej Gminy Mielec, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych wynosi poniżej 6%.
6. Wymagane dokumenty:
- CV z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej.
- List motywacyjny.
- Kopie dyplomów oraz innych dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i kwalifikacje.
- Pisemna koncepcja funkcjonowania Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej Gminy Mielec w perspektywie 2018- 2022, wraz z przygotowaną prezentacją, która w jednym z etapów postępowania konkursowego zostanie przedstawiona Komisji Konkursowej – czas prezentacji max. 15 min. W opracowaniu powyższej koncepcji pomocne będą uchwały Rady Gminy Mielec dotyczące programów i zadań realizowanych przez GOPS. Wszelkie niezbędne dokumenty dostępne są na stronie BIP. Prezentację należy złożyć w formie drukowanej wraz z aplikacją. Kandydaci zaproszeni do kolejnego etapu kwalifikacji będą proszeni o przedstawienie koncepcji komisji konkursowej.
- Kopie świadectw pracy, w tym kopie dokumentów poświadczających wymagany staż pracy.
- Podpisane oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystaniu z pełni praw publicznych oraz braku prawomocnego skazania za przestępstwa umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Podpisane oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 r., poz. 1000).
- Oświadczenie o stanie zdrowia kandydata pozwalającym na pracę na wskazanym stanowisku.
- Wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie
Przed nawiązaniem stosunku pracy osoba wskazana do zatrudnienia zobowiązana jest do dostarczenia do Urzędu Gminy zaświadczenia o niekaralności z Krajowego Rejestru Sądowego oraz zaświadczenia lekarskiego potwierdzającego zdolność do pracy.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać na Dzienniku Podawczym Urzędu Gminy Mielec lub pocztą na adres: Urząd Gminy Mielec, 39-300 Mielec, ul. Głowackiego 5 w zamkniętych kopertach z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej Gminy Mielec” w terminie do dnia 15 października 2018 r. do godziny 15.00.
Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona niezwłocznie po jego zakończeniu na stronie Biuletynu Informacji Publicznej, na stronie internetowej Urzędu Gminy oraz na tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy.
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 o ochronie danych osobowych (t. j. Dz. U. z 2018 r , poz. 1000) oraz ustawą z dn. 21.11.2008 r. o pracownikach samorządowych ( t. j .Dz. U. z 2018 r, poz. 1260 )”.
Kserokopie złożonych dokumentów w ofercie muszą być poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem.
Wójt Gminy Mielec
Józef Piątek
powrót...
Opublikowana przez Łukasz Pezda dnia 28.03.2019. Wygasa 02.11.2018. Odsłon 13731
Wersja : 1 2