- Menu podmiotowe
- Gmina
- Urząd Gminy - Referaty
- BRPP
Zadania referatu
- przygotowanie wniosków pomocowych i umów związanych z ich realizacją,
- gromadzenie informacji oraz analiza danych dotyczących dostępnych funduszy i programów UE oraz źródeł zewnętrznych krajowych, z których można uzyskać środki na realizację zadań w Gminie,
- prowadzenie bazy informacji o obowiązujących procedurach i warunkach ubiegania się o środki ze źródeł zewnętrznych krajowych oraz UE z wszystkich dostępnych funduszy i programów,
- koordynacja przygotowania aplikacji do projektów (inwestycyjnych i nie inwestycyjnych), które stanowią podstawę ubiegania się o środki finansowe ze źródeł zewnętrznych krajowych i UE,
- współpraca i pomoc w przygotowaniu wniosków i aplikacji przez jednostki Gminy dla projektów przewidzianych do współfinansowania ze źródeł zewnętrznych krajowych oraz funduszy i programów UE,
- kompletowanie dokumentacji wymaganej przez instytucje przyznające środki ze źródeł zewnętrznych krajowych i funduszy i programów UE,
- bieżące konsultowanie z instytucjami przyznającymi środki ze źródeł zewnętrznych krajowych oraz funduszy i programów UE,
- prowadzenie spraw związanych z pozyskiwaniem zewnętrznych środków finansowych na realizację inwestycji,
- wnioskowanie do budżetu o zabezpieczenie udział własnego gminy do wnioskowanych zadań,
- koordynowanie harmonogramów finansowych wnioskowanych zadań,
- rozliczanie otrzymanych dotacji i monitoring wykonywanych zadań,
- weryfikacja formalna i rachunkowa dokumentów finansowych, w tym poniesionych wydatków i ich kwalifikowalności (weryfikacja poprawności rozliczeń wydatków),
- monitorowanie kosztów projektu i przestrzegania dyscypliny budżetowej,
- przygotowywanie dyspozycji dot. odprowadzenia dochodów i zwrotu niewykorzystanych środków,
- archiwizacja dokumentacji projektowej,
- koordynacja działań referatów Urzędu oraz jednostek organizacyjnych gminy w zakresie pozyskiwania środków, w tym ocena celowości składania wniosków pomocowych,
- opracowywanie analiz dotyczących kierunków rozwoju gminy i strategicznych projektów inwestycyjnych,
- sporządzanie danych statystycznych Gminy,
- prowadzenie spraw z zakresu promocji gminy w szczególności: współpraca z przedsiębiorcami w zakresie rozwoju i promocji przedsiębiorczości w gminie, prowadzenie spraw z zakresu organizacji imprez gminnych, prowadzenie strony internetowej gminy, przygotowywanie materiałów informacyjnych dla dziennikarzy, przygotowanie oświadczeń, stanowisk i sprostowań medialnych, monitoring mediów, uruchomienie i prowadzenie newslettera w witrynie internetowej urzędu.
powrót...
Brak załączników
Informacja wytworzona przez Łukasz Pezda - Administrator BIP dnia 04.11.2019
Opublikowana przez Łukasz Pezda dnia 04.11.2019. Wygasa 19.01.2038. Odsłon 59
Początek stronyOpublikowana przez Łukasz Pezda dnia 04.11.2019. Wygasa 19.01.2038. Odsłon 59