- Menu podmiotowe
- Gmina
- Urząd Gminy - Samodzielne...
- ZK
Informacje ogólne
Inspektor ds. wojskowych i zarządzania kryzysowego
Cyprian Śliwa – tel. 17 774 56 37, e-mail: oc@ug.mielec.pl
Zakres zadań:
- W zakresie spraw obronnych:
- opracowywanie planów i programów szkolenia obronnego, a także organizowanie szkolenia i prowadzenie dokumentacji szkoleniowej,
- opracowanie i aktualizacja planu operacyjnego funkcjonowania gminy w warunkach zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny,
- sporządzenie i aktualizacja dokumentacji planistycznej w zakresie przygotowania stanowiska kierowania Wójta,
- opracowywanie i uaktualnianie planu przygotowania publicznej i niepublicznej służby zdrowia Gminy na potrzeby obronne,
- opracowywanie i uaktualnianie dokumentacji Stałego Dyżuru,
- opracowywanie dokumentacji oraz realizowanie innych przedsięwzięć przygotowawczych do prowadzenia Akcji Kurierskiej,
- planowanie i prowadzenie kontroli w jednostkach organizacyjnych gminy oraz komórkach organizacyjnych z zakresu realizacji zadań obronnych,
- planowanie i nakładanie świadczeń rzeczowych i osobistych na rzecz obronności,
- przygotowanie i udział w przeprowadzaniu kwalifikacji wojskowej,
- przygotowanie dokumentacji do rejestracji osób przewidzianych do kwalifikacji wojskowej.
- W zakresie obrony cywilnej:
- kierowanie oraz koordynowanie przygotowań do realizacji przedsięwzięć obrony cywilnej gminy,
- opracowanie, aktualizacja oraz realizacja planu obrony cywilnej gminy,
- planowanie i organizacja szkoleń i ćwiczeń w zakresie obrony cywilnej,
- tworzenie struktur obrony cywilnej,
- planowanie i organizacja szkoleń formacji obrony cywilnej oraz szkolenia ludności w zakresie powszechnej samoobrony,
- terminowe opracowywanie sprawozdań, meldunków i informacji dotyczących spraw obronnych, obrony cywilnej oraz zarządzania kryzysowego i przesyłanie ich do właściwych adresatów,
- opracowanie oraz aktualizacja planu ochrony zabytków na wypadek konfliktu zbrojnego i sytuacji kryzysowej,
- organizacja systemu wykrywania i alarmowania oraz ostrzegania gminy,
- prowadzenie całokształtu gospodarki materiałowej na potrzeby obrony cywilnej,
- prowadzenie magazynu sprzętu OC, ewidencja i konserwacja posiadanego sprzętu,
- planowanie potrzeb materiałowych i środków finansowych na realizację zadań obronnych zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej,
- prowadzenie działalności popularyzacji oraz upowszechniania problematyki obrony cywilnej,
- opracowanie i aktualizacja planu dystrybucji płynu Lugola dla mieszkańców Gminy Mielec,
- W zakresie spraw społecznych:
- prowadzenie spraw związanych z organizowaniem zbiórek publicznych i zgromadzeń na terenie gminy oraz nadzór nad ich przebiegiem,
- przygotowywanie zezwoleń na zorganizowanie i przeprowadzenie imprez masowych,
- współpraca z Policją w zakresie bezpieczeństwa mieszkańców Gminy.
- W zakresie ochrony przeciwpożarowej i przeciwpowodziowej:
- nadzór merytoryczny związany z ponoszeniem kosztów wyposażenia, utrzymania i zapewnienia gotowości bojowej ochotniczych straży pożarnych, jak również bezpłatnego umundurowania, ubezpieczenia i okresowych badań lekarskich członków OSP,
- współdziałanie z Wojewódzką i Powiatową Komendą Państwowej Straży Pożarnej w zakresie zadań ochrony przeciwpożarowej,
- współpraca z gminnym komendantem ochotniczych straży pożarnych w zakresie szkoleń, zawodów pożarniczych, rozliczenia paliwa i akcji ratunkowych,
- wnioskowanie o dotacje budżetowe i środki na funkcjonowanie ochotniczych straży pożarnych oraz nadzór nad wydatkowaniem tych środków,
- popularyzacja ochrony przeciwpożarowej wśród społeczeństwa gminy, w szczególności wśród dzieci i młodzieży szkolnej,
- prowadzenie ewidencji udziału członków OSP w akcjach ratowniczych; rozliczanie akcji ratowniczych,
- prowadzenie ewidencji zasobów osobowych OSP oraz ewidencji zasobów materialnych OSP możliwych do wykorzystania w akcjach przeciwpożarowych, przeciwpowodziowych oraz innych mających na celu ochronę ludności,
- prowadzenie we współpracy z Komendantem Gminnym spraw związanych ze szkoleniem członków OSP.
- W zakresie zarządzania kryzysowego:
- opracowanie oraz aktualizacja planu zarządzania kryzysowego gminy,
- planowanie i organizowanie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu reagowania na potencjalne zagrożenia,
- koordynowanie pracy gminnego zespołu zarządzania kryzysowego,
- dokumentowanie pracy gminnego zespołu zarządzania kryzysowego,
- opracowania i aktualizacja planu operacyjnego ochrony przed powodzią,
- prowadzenie gminnego magazynu przeciwpowodziowego,
- współdziałania z organami prawa i porządku publicznego w zakresie bezpieczeństwa na terenie gminy,
- współpraca z jednostkami OSP w zakresie zabezpieczenia przeciwpożarowego i funkcjonowania jednostek OSP na terenie gminy.
powrót...
Brak załączników
Informacja wytworzona przez Łukasz Pezda dnia 22.05.2018
Opublikowana przez Łukasz Pezda dnia 22.05.2018. Wygasa 19.01.2038. Odsłon 805
Wersja : 1 2 3
Początek stronyOpublikowana przez Łukasz Pezda dnia 22.05.2018. Wygasa 19.01.2038. Odsłon 805
Wersja : 1 2 3
