Informacje ogólne (wygasły...)

Inspektor ds. wojskowych i zarządzania kryzysowego

Cyprian Śliwa – tel. 17 774 56 37, e-mail: oc@ug.mielec.pl, zrk@ug.mielec.pl,


Zakres zadań:

A. W zakresie spraw wojskowych:
1) przeprowadzanie rejestracji przedpoborowych oraz współdziałanie w przygotowaniu i przeprowadzeniu poboru,
2) prowadzenie ewidencji osób o nieuregulowanym stosunku do służby wojskowej,
3) przyznawanie i wypłacanie żołnierzom rezerwy rekompensaty za utracone zarobki w czasie ćwiczeń wojskowych,
4) nakładanie obowiązku świadczeń osobistych i rzeczowych oraz prowadzenie ewidencji tych świadczeń,
5) inne czynności związane z wykonywaniem powszechnego obowiązku obrony oraz współdziałanie w tych sprawach z organami wojskowymi,


B. W zakresie spraw społecznych:
1) prowadzenie spraw związanych z organizowaniem zbiórek publicznych i zgromadzeń na terenie gminy oraz nadzór nad ich przebiegiem,
2) przygotowywanie zezwoleń na zorganizowanie i przeprowadzenie imprez masowych,
3) prowadzenie spraw związanych z ochroną danych osobowych w Urzędzie.
4) współpraca z Podkarpackim Urzędem Wojewódzkim w sprawie repatriacji cudzoziemców,
5) współpraca z Policją w zakresie bezpieczeństwa mieszkańców Gminy.

 
C. W zakresie ochrony przeciwpożarowej:
1) nadzór merytoryczny związany z ponoszeniem kosztów wyposażenia, utrzymania i zapewnienia gotowości bojowej ochotniczych straży pożarnych, jak również bezpłatnego umundurownia,ubezpieczenia i okresowych badań lekarskich członków OSP,
2) współdziałanie z Wojewódzką i Powiatową Komendą Państwowej Straży Pożarnej w zakresie ochrony przeciwpożarowej,
3) współpraca z z gminnym komendantem ochotniczych straży pożarnych,
4) wnioskowanie o dotacje budżetowe i środki na funkcjonowanie ochotniczych straży pożarnych oraz nadzór nad wydatkowaniem tych środków,
5) popularyzacja ochrony przeciwpożarowej wśród społeczeństwa gminy, w szczególności wśród dzieci i młodzieży szkolnej.

 
D. W zakresie ochrony ludności i spraw obronnych:
1) koordynowanie działalności ochrony ludności orz reagowania kryzysowego na terenie gminy, a w szczególności:
- wykonywanie planu reagowania kryzysowego i obrony cywilnej,
- ewidencja, przechowywanie, konserwacja sprzętu w magazynie OC Urzędu orz nadzór nad magazynowaniem sprzętu OC na terenie gminy,
- opracowywanie dokumentacji dotyczącej formacji OC, udzielanie pomocy w ich tworzeniu, szkoleniu i utrzymaniu,
- opracowywanie rocznych planów zamierzeń w zakresie OC oraz ich realizacja,
- prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem Gminnego Zespołu Zarządzania
Kryzysowego,
2) Prowadzenie spraw obronnych w Urzędzie:
- opracowywanie rocznych planów obronnych,
- aktualizacja projektów planów funkcjonowania UG w warunkach zewnętrznego zagrożenia, planów akcji kurierskiej i stałego dyżuru,
- udział w szkoleniach i ćwiczeniach w zakresie spraw obronnych.
3) Prowadzenie kancelarii tajnej na zasadach wynikających z ustawy o ochronie informacji niejawnych.
4) Koordynacja działań w zakresie zapobiegania klęskom żywiołowym.
5) Współpraca z Gminnym Zespołem Zarządzania Kryzysowego podczas prowadzenia akcji ratunkowych oraz usuwanie skutków klęsk żywiołowych.



Brak załączników
Informacja wytworzona przez dnia 12.12.2010
Opublikowana przez Daniel Bryg dnia 12.12.2010. Wygasa 03.02.2019. Odsłon 815
1