- Menu podmiotowe
- Gmina
- Urząd Gminy - Referaty
- OŚW
Zadania referatu
1) koordynowanie pracy szkół i przedszkoli
prowadzonych przez Gminę Mielec, zapewnienie im warunków do pełnej
realizacji programu nauczania i wychowania,
2) analizowanie i
przedstawianie do zatwierdzania corocznych projektów organizacyjnych
oraz aneksów do projektów organizacyjnych szkół,
3) współdziałanie z
Kuratorium Oświaty w zakresie zadań związanych z oświatą na terenie
Gminy oraz współpraca z jego wizytatorami,
4) kreowanie polityki oświatowej w gminie .
5)
prowadzenie księgowości w zakresie planowania i wykonania budżetów
szkół oraz opracowywania okresowych i rocznych pojedynczych i zbiorczych
sprawozdań z wykonania budżetu szkół,
6) sporządzanie sprawozdań do Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Kuratorium Oświaty,
7) współdziałanie z Referatem Budżetu i Finansów Gminy.
8) przygotowywanie decyzji z zakresu spraw dotyczących udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów.
9) przygotowywanie uchwał w zakresie prawa oświatowego,
10)
organizowanie konkursów dla wyłonienia kandydatów na stanowiska
dyrektorów szkół i przedszkoli prowadzonych przez Gminę Mielec oraz
wykonywanie zadań w zakresie stosunku pracy nauczycieli, którym
powierzono to stanowisko,
11)przygotowywanie materiałów dotyczących oceny pracy dyrektorów szkół,
12) kierowanie pracami związanymi z przyznawaniem nagród dla nauczycieli i dyrektorów szkół,
13)
organizowanie i współorganizowanie konkursów szkolnych, obsługa prawna i
kancelaryjna związana z awansem zawodowym nauczycieli na stopień
nauczyciela mianowanego, analiza i weryfikacja wniosków o dofinansowanie
kosztów kształcenia pracowników młodocianych.
B. w zakresie księgowości:
1) prowadzenie księgowości w zakresie planowania i wykonania budżetów szkół,
2) zapewnienie obsługi finansowo-księgowej szkół dla których organem prowadzącym jest Gmina Mielec,
3) organizowanie i kontrolowanie prawidłowego obiegu dokumentacji dla prowadzonej rachunkowości,
4) sporządzanie jednostkowych sprawozdań w zakresie prowadzonej księgowości,
5) sporządzanie sprawozdań budżetowych i finansowych, jednostkowych i zbiorczych w zakresie prowadzonej księgowości szkół.
powrót...
Opublikowana przez Daniel Bryg dnia 12.12.2010. Wygasa 31.01.2019. Odsłon 829
Wersja : 1 2